Wallops island! - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu Wallops island! - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu

Wallops island!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 April 2014 | Verenigde Staten, Ashburn

Hoihoi!
Ik weet het, het is een beetje laat, maar dit komt doordat ik zondag geen tijd had om mijn blog te schrijven dus wou ik het maandag in de auto doen. Dit mislukte alleen ook al en toen was ik het vergeten dus dan maar nu hea. Afgelopen week was echt super leuk, want ik had een field trip met bio op Wallops island voor 4 dagen.
De field trip begon op zondag, we vertrokken om 11 uur vanaf school met een bus. We moesten ongeveer 4 uur rijden waar ik toen ook mijn blog heb geschreven van vorige week. Het begon al lekker met een hoop verwarring, want we hadden 3 Smith's bij, 2 vrouwen en 1 man. Dus je wist nooit over welke iedereen het had. Gelukkig waren ze hier wel makkelijk over en mochten we ze gewoon bij hun voornaam noemen voor deze dagen. Toen we in Wallops aankwamen kregen we de sluitel van onze kamer en onze kamers aangewezen. Iedereen had een grote ruimte met 4 slaapkamers en 2 badkamers. 1 slaapkamer had 2 bedden waar de begeleider sliep, en de andere slaapkamers hadden 4 bedden waar of 3 of 4 leerlingen sliepen. Allebei de badkamers hadden 2 douches, 2 wc's en 2 wastafels. Ik had een super leuke kamer, ik sliep met 3 andere op een kamer, Juhi, Marin en Mercedies, en we waren in totaal met 10 + de begeleider in de ruimte die we hadden. Onze begeleider kwam pas zondag avond omdat ze een marathon had gelopen. Dus we hadden het in het begin lekker rustig en geen taken van de begeleider. Wel waren we allemaal bang voor onze begeleider toen we te horen kregen wie dat dat het was, want iedereen kende haar van school en tijdens lessen is ze echt vreselijk haha. Gelukkig viel dit allemaal hardstikke mee en is ze buiten school echt een schat.
Op zondag avond hadden we eerst avond eten om kwart over 5, dit was elke dag zo. Helaas was het eten toen die dag dus echt niet te eten en hadden een hoop er last van en daarna hadden we meteen een activiteit. Dit was gewoon in een lokaal waar we te horen kregen wat we alle dagen gingen doen en uitleg over de boottocht van de volgende ochtend. Op maandag hadden we namelijk een boottocht waar we allerlei verschillende dingen moesten meten in het water. Omdat dit nogal veel was kregen we de uitleg over hoe we dit moesten doen al op zondag avond. Ook wisten we hierdoor de groep waar we alles mee zouden doen voor die dagen. Elke groep bestond uit 2 kamers bij elkaar, voor mij was dit dus 20 meiden en 2 vrouwelijke begeleiders en ook de persoon die ons mee nam was een vrouw. Het was echt een super leuke groep en ook de enige helemaal meiden groep. Iedereen moest om 10 uur savonds in zijn ruimte zijn, maar het maakte niet uit wat je daar dan deed. Ze wouden alleen niemand meer op het veld hebben of in de common room (iedereen kon hier gewoon zitten en spelletjes spelen ofzo) hebben dan, want ze wouden daar dan rust hebben. Maar wat je op je kamer deed en hoelang je daar op bleef maakte echt niks uit. Op zondag avond hadden we ook maar meteen bepaald wie wanneer wou douchen, sochtends of savonds, want dat was wel handig om te weten. Ook hadden we toen maar afgesproken dat we niet te lang zouden douchen, want dan zou niet iedereen een warme douche kunnen hebben. We hadden dat van de warme douche helemaal gepland, maar helaas, het is toch nog wel mis gegaan waardoor er elke dag wel iemand een koude douche had. Ik had gelukkig geluk, want zelfs toen ik als laatste douchte had ik nog een warme douche.
Op maandag moesten we om 8 uur aan het ontbijt zitten. Ook deze tijd stond gewoon vast voor elke dag. Het ontbijt was gelukkig wel oke, niks bijzonders maar iedereen kon wel iets vinden wat hij kon eten. Na het ontbijt gingen we allemaal even snel naar onze kamers, even snel de laatste dingen pakken en zorgen dat we warme kleren aan hadden en ook een water dichte jas, want het regende dus de hele dag die dag. Toen moesten we terug naar het lokaal en toen met een hele crapy bus naar de boten. We reden met 2 groepen in de bus, want we deden met 2 groepen in totaal de zelfde activiteit, wij waren groep oranje. De ene groep, groep blauw, deden de ene activiteit van die dag eerst en de andere groep, groep oranje, deden de andere activiteit eerst. Dit hadden ze gedaan omdat het anders echt veel te druk werd met de activiteiten aangezien we met 75 waren in totaal. Het was hardstikke leuk wat we moesten doen op de boot, het was alleen veel te nat en koud op een gegeven moment, maar hier konden we helaas niks aan doen. Wat wel fijn was was dat iedereen gewoon positief bleef en er iets van wilde maken en waardoor dit dus ook gewoon lukte. Toen we terug kwamen bij de bus wilde hij alleen niet starten haha na een heel gepuzzel en gezeik starte hij dus uiteindelijk en konden we terug. Toen was het dus even allemaal droge kleren aan trekken zodat we weer warm konden worden en toen snel naar lunch om kwart voor 12. Ook deze tijd voor lunch stond vast voor elke dag. Wat een beetje jammer was was dat het eten weer niet goed was toen en die avond dus ook weer niet. Gelukkig had iedereen genoeg eten mee genomen en hebben we dat maar op haha. Toen smiddags hadden we weer een activiteit. Eerst moesten we naar het lokaal en werd er uitgelegd waar we naar toe gingen en wat het nu eigenlijk was, hoe het er kwam, wat voor dingen er leven enzovoort... Toen gingen we dus naar de inter-tide, dit is de plek precies tussen eb en vloed in. Ik en een paar mensen hadden dus expres een korte broek aangetrokken, ookal regende het de hele dag. We hadden dit gedaan aangezien we wisten dat we sws tot onze bovenbenen in het water zouden moeten. Dit was dus echt een super besluit geweest, want we moesten idd zo ver het water in en sommige mensen zelfs verder. Want we moesten allemaal beestjes in een net jagen om te kijken wat er dus in het water leefde. Dit was echt grappig en het maakte helemaal niet uit dat het weer zo slecht was. Wat de grootste grap was was dus dat we de eerste keer echt een heel net vol visjes hadden, we vingen ze en dan lieten we ze gewoon weer vrij, en iedereen die daarna met het net moesten vingen dus echt zonder grap echt maar 2 vissen ofzo haha. Dit was echt zo grappig. Ook moesten we het zand zeven om te kijken wat er in het zand leefde. Ook op de boot hadden we al dingen gevangen en dit moesten we dus allemaal terug mee nemen naar het lokaal voor savonds. Want savonds moesten we kijken wat alles was en moesten we ze benoemen. Voordat we de bus in mochten moesten we ons afdrogen, omkleden en zorgen dat al onze vieze spullen in een tas zaten, want anders werd de bus dus echt een ramp. Ook was er een winkeltje op het terrein, wat een actie had van 1 halen 1 gratis voor alle dingen met een bepaald logo erop. Ook echt iedereen heeft hier dus gebruik van gemaakt, want iedereen wist dat als het weer zo slecht bleef als op maandag niemand genoeg kleren bij had aangezien bijna alles al nat/doorweekt was. Iedereen liep dus alleen wel met dezelfde trui en trainingsbroek, maar dat was wel grappig en ook meteen een leuk aandenken.
Op dinsdag was gelukkig het weer een stuk beter, iig regende het al niet en smiddags scheen zelfs de zon. Die ochtend was het eten echt super goed en die middag dus ook, iedereen was hier dus super blij mee aangezien iedereen gewoon normaal kon eten. Toen na het ontbijt moesten we weer naar het lokaal en werd er weer verteld waar we heen gingen en wat dat nu echt inhield, hoe het er komt, wat er mee gebeurd, hoe het word opgebouwd, enzovoort. We gingen toen namelijk naar de duinen. Het waren wel echt duinen, maar ik zal eerlijk zijn en de duinen in Nederland zijn toch wel mooier en beter haha. Het enige wat echt fijn was aan deze duinen was dat je niet zo ver omhoog en naar beneden hoefde te lopen, het was echt maar een klein ding namelijk haha. Hier vertelde ze met voorbeelden hoe ze worden aangetast door het water en weer op een andere plek worden opgebouwd, ook door het water. Dit was maar eventjes en toen mochten we dus gewoon schelpen zoeken wat wel even leuk, gezellig en rustgevend was. Toen die middag gingen we naar een march. Dit is dus echt gewoon een en al modder. Maar van te voren kregen we natuurlijk wel weer eerst te horen wat het nu was en alles. Toen gingen we dus naar de march en toen we dus daar aankwamen was het eerste wat we zagen was dus 2 dooie beesten waar alleen nog maar de botten van over waren. Het was een lekker begin dus. Opnieuw moesten we net als bij de inter-tide onze spullen weer buiten de bus leggen, want we mochten opnieuw niet vies de bus in. Toen hebben we even snel een before groepsfoto gemaakt en toen moesten we dus langs de dode dieren de march in. In het begin riep echt iedereen we gaan echt niet verder dan onze knieën in de modder!! Maar dat mislukte toen al voor een paar mensen toen ze in een diep punt zakte en toen dus al tot hun heupen erin zaten. Toen we allemaal in de modder stonden en sommige er al door waren gezakt gingen de begeleiders dus nog iets vertellen over de march en toen kreeg iedereen dus de keuze: ga je verder en ga je tot je borst in de modder, of stop je nu en kijk je naar iedereen die het doet. Wat dus echt de grap was was dat iedereen tot het laatste moment riep dat hij niet verder ging, maar uiteindelijk was iedereen tot op de borst in de modder haha. Het was echt super vies en t stok echt hard, maar het was echt super grappig! Iedereen had echt zoiets van dit kan je maar een keer doen dus we kunnen het beter nu gewoon doen. Het enige probleem is dus dat lopen in de modder als je er tot zo diep in zit echt heel moeilijk is, je was echt gewoon je lichaam zo veel mogelijk aan het bewegen om vooruit te komen. Ook zat je heel makkelijk vast, ik zat dat een keer heel erg wat dus echt niet leuk was, want ik kreeg mijn been echt niet omhoog. Ik had gelukkig het geluk dat ik vast zat in het diepe stuk maar ik kon me net zo draaien zodat ik op het ondiepe stuk kon zitten. En daardoor heb ik dus met de hulp van mijn handen mijn been uit de modder kunnen krijgen haha. Ik was gelukkig niet de enige die dat probleem had en iedereen was elkaar aan het helpen met omhoog komen en los komen. Het was wel een ervaring hoor, vies maar super leuk en grappig, vooral als mensen door de modder zakte of iemand weer vast zat haha. Toen zijn we dus lekker terug gelopen, hebben we een after groepsfoto gemaakt en toen kon iedereen zich afspoelen in het meer en toen droge schone kleren aantrekken. De terugweg was echt drama, want het stonk echt erg in de bus door de modder, want we moesten natuurlijk gewoon onze vieze stinkende kleren mee terug nemen en ook wij zelf stonken door de modder. Toen we terug kwamen op het terrein reed de bus dus eerst naar de vuilnisbakken zodat de mensen die het wilde hun kleren weg konden gooien (wat dus bijna iedereen was haha, onder andere ik). Toen was het heel snel terug en douchen en klaar maken voor een leuke, gezellig avond. Die avond hadden we pizza gehaald met onze groep van school en met zijn alle pizza gegeten in de common room. Toen we klaar waren met eten zijn we toen dus met zijn alle naar het strand gegaan en hebben we daar een bonfire gedaan en s'mores gemaakt (voor de mensen die het niet kennen, een marshmallow tussen een koekje met chocola). En toen vooral een hele hoop foto's gemaakt, want de avond was daar perfect voor met de zee, het strand en de zonsondergang. Voordat we terug gingen naar het terrein hebben we nog met zijn alle een tussenstop gemaakt bij een ijscotent met echt super lekker ijs, maar de bollen waren ook echt niet normaal groot haha. Toen zijn we terug gegaan naar het terrein en wilde iedereen natuurlijk weer opnieuw douchen omdat iedereen naar vuur stonk. Helaas moesten we toen ook nog even snel de eerste dingen opruimen en inpakken, want dan hoefde we de volgende ochtend al iets minder te doen.
Op woensdag moesten we na het ontbijt, wat gelukkig weer super was, al onze spullen inpakken. Mijn kamer had het meeste de avond ervoor al gedaan dus wij waren echt binnen 5 minuten klaar. Dus zijn wij toen maar zo aardig geweest met zijn alle om de common room op te ruimen, wat dus echt een mega rotzooi was. Maar hierdoor mochten wij dus wel onze spullen kwijt recht voor de deur en hoefde we dus minder ver onze zooi te slepen om het in de bus te krijgen. Na het opruimen van onze kamers moesten we ook nog het lokaal en de bus opruimen maar dit was gelukkig ook zo gedaan. Toen hebben we maar even snel een groepsfoto gemaakt bij het logo van de organisatie die ons mee nam naar alle plekken en toen zijn we dus nog even naar het bos gegaan en hebben we daar gelopen. Dit was wel leuk en vooral omdat het ook super lekker weer was. Wat ook super leuk was wat onze groep had gedaan was dat iedereen naar voren moest komen en vertellen wat we hadden geleerd en wat we het leukst vonden. Hierdoor hebben we alleen helaas niet meer naar de wilde paarden kunnen kijken (gelukkig konden we die alleen wel nog zien vanuit de bus en stopte die dus ook even). Als afsluiting zijn we toen dus met de hele groep maar het dorpje gegaan en hebben we daar met zijn alle in een restaurant gegeten. Hierna mochten we nog even het dorpje in, wat alleen een beetje jammer was was dat er eigenlijk niks was en een hoop dicht was. Dus hebben we maar lekker in het zonnetje aan het water gezeten. Jammer maar helaas was de field trip toen dus wel echt afgelopen en moesten we terug naar huis. In de bus terug naar huis was iedereen echt helemaal kapot en sliep dus bijna iedereen. We zijn toen rond 8 uur savonds terug gekomen op school en toen heeft Bonnie me daar dus lekker opgehaald en zijn we terug naar huis gegaan met een tussenstop voor een milkshake aangezien Bonnie en Stephanie die een wouden en ik daardoor er ook wel een wou.
Donderdag was het super leuk om op school te zien en hadden we tijden bio niks gedaan want niemand had daar zin in, inclusief de docent en we hadden ook nog s'mores, want die waren nog over van het bonfire. Dit was echt super grappig aangezien we de vlammen voor labs gebruikte en je daar voor beschermingsbrillen op moet hebben, ook als je alleen maar s'mores maakt haha.
Vrijdag was het ook gewoon school, maar die dag zou ook mama komen. Bonnie was alleen super druk en wist daardoor dus niet of ze mama kon ophalen, het zelfde gelde voor Phil en ik en Stephanie zaten gewoon op school. Ik en Bonnie hadden alleen die ochtend dus al bedacht, als het voor Bonnie zou lukken, dat Bonnie mij vroeg uit school zou halen en ik dan mee zou gaan naar het vliegveld. Uiteindelijk werkte alles perfect en was dit dus gelukt, wat voor mij dus betekende een hele week geen Engels of geschiedenis les!!!! (vreugdedansje!) op het vliegveld was het dus super leuk, want Bonnie was uit zicht voor mama en mama zag dus alleen mij en haar gezicht was goudwaard, want ik zou eigenlijk op school zitten, plus ze zag Bonnie niet dus snapte het in het begin niet haha. We zijn toen lekker met zijn alle naar huis gegaan en als avond eten hebben we mama eindelijk voorgesteld aan chipotle, wat toch wel echt moest want dat is gewoon super lekker en wij eten het eigenlijk minimaal 1x per week. Ook was de marathon vrijdag begonnen, echt super jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar toch uiteindelijk een soort van door FaceTime. Dit was echt super leuk, even een hoop mensen zien die ik al een hele tijd niet had gezien en toch een beetje het gevoel hebben dat ik er toch een beetje bij was.
Zaterdag hadden we sochtends opnieuw even gefacetimed met de marathon en iedereen heeft het echt super gedaan!! Ook had Stephanie echt een super idee om te gaan shoppen, dus zijn we lekker begin van de middag naar de mall gegaan en hebben we lekker geshopt en zijn we ook allemaal goed geslaagd voor wat we wilden hebben. Savonds hebben we lekker met de buren pizza gegeten (ja voor mij alweer ja, dat was dus de tweede keer die week, oepsie... Haha) maar dit was al een tijd afgesproken, want we zouden als bekent was wie onze pool voor basketbal had gewonnen en verloren een pizza avond door op de kosten van de verliezer of winnaar. Ik het alleen geen idee meer voor wie de kosten waren haha, iig was de winnaar en verliezer allebei de buren dus het maakte ook niet echt uit. Na het eten hebben we nog even lekker met zijn alle een film gekeken, de eerste James Bond. Super gezellig alleen was ik echt kapot dus viel ik tijdens de film bijna in slaap, oepsie!
Zondag was Juhi nog even langs gekomen, want mama had Juhi nog niet ontmoet omdat Juhi ziek was de vorige keer. Dus dat probleem was ook opgelost en het was super gezellig dus dat was perfect. Ook omdat het echt super lekker weer was (ruim in de 20 graden) zijn we maar met zijn alle een ijsje gaan halen, want daar konden we heen lopen en we hadden daar allemaal zin in. Eind van de middag zijn Bonnie, Phil, mama, Stephanie en ik met zijn alle wezen uiteten en daarna had ik nog waterpolo training. Dit was echt een super leuke training, helaas waren er alleen niet al te veel mensen doordat het nu Spring Break is, maar het was de eerste training met de nieuwe coach. De coach is echt super aardig en weet echt waar die mee bezig is, ook omdat er niet zoveel mensen waren mocht mama mee in het water springen dus dat was ook wel leuk. Iig weet ik zeker dat de trainingen nu een stuk leuker en moeilijker worden door de nieuwe coach, waar ik toch wel echt blij mee ben!
Maandag ben ik met mama naar New York City vertrokken met de auto, maar dat vertel ik wel allemaal in mijn volgende blog. Want het is en blijft makkelijker om dat gewoon allemaal bij elkaar te houden.

Byebye xx en groetjes uit NYC!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hi! Dit is mijn blog van mijn jaar High School in Amerika

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 19391

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 15 Juni 2013

my trip to the USA

Landen bezocht: