Finals - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu Finals - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu

Finals

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Ashburn

Hoihoi allemaal!
Dit is mijn een naar laatste blog in Amerika zijn mensen.
Deze week hadden we finals op school (toetsweek dus) en dit was dus ook meteen de laatste schoolweek. Bijna al mijn vrienden hoefden alleen niet naar school aangezien ze allemaal seniors zijn en seniors hoeven de finals niet te maken. Dus heb ik gewoon leuke dingen gedaan met hun ipv leren, want dit hoefde niet echt eigenlijk
Maandag hadden we nog een gewone lesdag, maar aangezien ik niks anders zou doen dan in een stoel zitten op school ben ik thuis gebleven. Hetzelfde gold voor Stephanie dus is zij ook lekker thuis gebleven. Dit was wel echt lekker, want hierdoor kon ik dus uitslapen, mijn presentatie voor early childhood afmaken, mijn geschiedenis essay schrijven, en ook al beginnen met mijn koffer inpakken. Het was een hoop werk op maandag, maar hierdoor kon ik dus de rest van de week gewoon lekker niks doen.
Dinsdag moest ik alleen naar school voor mijn 2e final dus moest ik om half 12 pas op school zijn. Hierdoor kon ik dus niet met de bus gaan, dus heeft Stephanie me naar school gebracht. Dat betekende dus lekker uitslapen en toen naar school voor early childhood wat alleen een presentatie was over jezelf dus dat was makkelijk zat. Alle finals zijn 2 uur lang, maar aangezien onze klas zo klein is waren we dus al na een uur klaar. Wat wel leuk was daaraan was dat we dus meteen dat uur nog ons punt te horen kregen wat voor mij dus een 252/250 was. De grap alleen was dat alles wat je meer als een 100% had naar je andere cijfer zou gaan. Bij mij is het dus gewoon helemaal weggegaan want mijn cijfer was al 100% haha, dat extra hoge cijfer was dus lekker nutteloos voor mij haha. Na mijn final ben ik opgehaald door Mallory en nadat we haar zus thuis hadden afgezet zijn we naar panera gegaan om daar te lunchen met Nicole. Dit was echt super gezellig en hadden we echt vaker moeten doen. Nicole vertelde dat ze op maandag naar The Fault In Our Stars was geweest, en daar wou ik dus ook nog super graag heen dus zei dat dus. Maar ik wist ookal dat Mallory echt niet tegen kanker films kan dus was niet van plan om haar te vragen of ze zin had om daar heen te gaan, maar toen we dus naar de auto liepen vroeg ze dus uit het niks of ik iets te doen had die middag. Natuurlijk had ik niks te doen want ik was niet echt van plan om iets voor school te doen, dus zijn we toen lekker naar de bios geweest. En wonder boven wonder zijn we toen dus een keer optijd bij de bios gekomen ipv net een seconde voor de film begon zoals alle andere keren. Dit was echt een wonder en we waren dus ook echt wel trots op onszelf haha. De film was echt zo goed hea! En we waren allebei onze tranen echt aan het tegen houden, maar helaas is dat niet helemaal gelukt, op een gegeven moment hebben we toch maar opgegeven. Maar hij was echt niet normaal mooi en goed! Mallory had de perfecte omschrijving voor het: "horribly beautiful" dat omschrijft het gewoon perfect. Na de film waren we wel echt toe aan ijs, dus zijn we lekker naar sweetfrog gegaan om froyo te halen. Daarna zijn we naar huis gegaan, maar het was echt een super dag, het voelde ook echt niet alsof ik die dag naar school was geweest, het voelde gewoon al als vakantie.
Woensdag had ik mijn yearbook final om 9 uur. Dit was echt super makkelijk, want we moesten gewoon een paar zinnen schrijven over hoe het dit jaar was gegaan, wat goed was en wat volgend jaar beter kan, en we moesten door tijdschriften kijken voor ideeën voor volgend jaar. Dit was echt gezellig want het was gewoon praten, lol hebben over wat er in de tijdschriften stond, en voor dat kregen we allemaal een 100%. Wat wel fijn was was dat ik weer de bus niet hoefde te nemen, want Stephanie is die dag met de auto naar school gegaan omdat ze de parkeerplaats van een vriendin kon gebruiken. Dus ik kon lekker heen met Stephanie rijden en daarna kon ik lekker met Bonnie naar huis rijden, want zij kwam me ophalen. Toen ik thuis kwam kon ik lekker even lekker niks doen en dan savonds uiteten met Mallory, Bailey, Nicole, Elizabeth en Katie. We wouden eigenlijk naar Reston gaan, maar dit hebben we echt last minute veranderd. Bailey stond al bij mij voor de deur, want ze zou mij op komen halen, en toen kregen we een bericht van Elizabeth dat haar ouders het niet super vonden als we helemaal naar Reston zouden gaan omdat de weersvoorspelling heel slecht was die avond. Onderweg naar Mallory, want we zouden haar ook ophalen, zaten we dus de heletijd te sms'en om nieuwe plannen te maken. Uiteindelijk zijn we dus tot de conclusie gekomen dat we maar naar Clyde's zouden gaan wat echt 5 min is rijden maar wel super goed is. Daarna had Bailey zin in froyo dus zijn we met zijn alle naar zinga gegaan. Toen we daar echt een minuut binnen waren begon het opeens kei te regenen en onweren. Wij natuurlijk super blij dat we daar binnen zaten en niet nog in de auto. We hebben toen maar meteen snel een bericht gestuurd naar onze ouders zodat hun zich geen zorgen hoefde te maken en dit was wel echt een goeie dat we dat meteen hebben gedaan, want het weer werd echt alleen maar slechter. Dus hadden we maar bedacht om bij zinga te wachten tot het weer iets beter werd. Hierdoor hadden we dus wel al hele scenario's bedacht over hoe we de rest van de nacht daar vast zouden zitten en we pas om 11 uur sochtends de volgende dag weg konden want dan zou zinga weer open gaan, en alles zou dus echt perfect uitkomen want dan zouden hun me op school afzetten want daar zou ik weer om half 12 moeten zijn. Natuurlijk liep het niet helemaal zo af want we konden nog gewoon naar huis die avond, maar het idee was toch wel leuk haha.
Donderdag moest ik weer naar school voor alleen mijn 2e final, dus weer om half 12. Dit keer was het voor AP psychology. Hiervoor moesten we of een presentatie doen of een filmpje over een disorder. Wij hadden een filmpje gedaan omdat we allemaal een hekel hebben aan presentaties geven. Deze les was dus wel heel leuk, want de filmpjes van iedereen waren echt super grappig, en de 2 presentaties die werden gegeven waren super interessant, en ook voor deze final had ik een 100%. Na de final ben ik samen met Stephanie naar huis gereden, want ze was opnieuw met de auto naar school, super handig dit want de bus is nogsteeds een ramp. Toen we thuiskwamen zijn we allebei dood op de bank gevallen, want we waren allebei echt kapot. We lagen allebei echt bekant te slapen op de bank. Dat was een avondje dus lekker vroeg naar bed.
Vrijdag moest ik helaas de hele dag naar school en ook nog is met de bus, jammer maar helaas. Maar wat alles toch wel een stuk beter maakte was dat toen ik wakker werd ik een email had over dat ik aangenomen ben voor fysio english stream op het fontys, mijn dag kon hierdoor dus niet meer kapot. De finals die ik die dag had waren Engels en geschiedenis. Engels ging gewoon over The Great Gatsby dus daar hoefde we lekker niks voor te doen. Geschiedenis ging helaas over alles van het hele jaar, hier had ik misschien iets voor moeten doen, maar aangezien ik daar geen zin in had heb ik dat dus lekker niet gedaan. Gelukkig mochten we ons essay thuis schrijven en hadden we alleen de 200 multiple choice vragen in de klas. Ik hoop dus dat het essay me punt red, maar hier kom ik pas achter als ik mijn rapport krijg, want ik was te laat met kijken op het internet want die site is nu al afgesloten. Dus nu is het maar gewoon afwachten tot mijn rapport in de post komt... Toen ik thuis kwam ben ik lekker met Bonnie cluedo gaan spelen en daarna na het eten lekker een film kijken. We hebben toen The Lone Survivor gekeken en hij is echt zo goed. Ik wou hem al een tijd kijken, maar ben nu ook echt blij dat ik dat nu ook echt heb gedaan.
Zaterdag was lekker een relaxed dagje. Uitslapen en toen later al mijn spullen inpakken, want dit was wel even nodig want ik wist niet of alles zou passen of niet, en dus of ik iets moest opsturen of niet. Dit was echt een goeie actie, want ik ben er dus achter gekomen dat ik alles mee kan nemen naar huis in een koffer, zwemtas, rugzak en laptoptas, perfect dus! Natuurlijk moet ik nog een paar dingen omgooien wat ik me pas later bedacht wat eigenlijk slimmer zou zijn, maar achja alles past dus het is allemaal goed!
Vandaag had ik een super leuk en druk dagje. Natuurlijk was het vaderdag, dus had ik een kaart gemaakt voor Phil op zaterdag avond. En toen we met zijn alle hadden ontbeten zijn Stephanie Phil en ik lekker even naar Target en de mall gegaan, want Phil en Stephanie hadden een paar spullen nodig en voor mij kwam het ook goed uit, want hierdoor kon ik dus nog een armband voor Mallory kopen en een giftcard van Starbucks voor Kyle. Ik wou natuurlijk niet shoppen want ik kan niks meer mee naar huis nemen dan dat ik nu heb, maar uiteindelijk heb ik toch nog een paar legging gekocht omdat ze gewoon super leuk zijn en hier veel goedkoper dan in Nederland. En leggings zijn niet zwaar of groot dus dat kan ik vast wel mee naar huis nemen. Toen we klaar waren bij de mall hebben Phil en Stephanie me afgezet bij Kyle's graduation party. Dit was super gezellig en heb ik nog een paar mensen gezien die ik anders waarschijnlijk niet meer zou zien. Na Kyle's feest heeft Stephanie me opgehaald en bij Mallory afgezet want toen had ik haar feest. Toen ik daar kwam heb ik nog even geholpen met de laatste dingen klaarzetten, want ik was vroeg omdat dat de enige tijd was dat Stephanie me kon ophalen en brengen, maarja boeie, die familie is super leuk en gezellig dus dat was geen probleem. Toen ben ik nog even snel met Mallory bij Summer langs gegaan, want er was alleen nog maar familie bij haar thuis dus dacht ze dat ze nog wel even snel bij Summer langs kon. Toen we terug kwamen waren er natuurlijk wel al een hoop mensen. Verder was het bij Mallory nog super gezellig. Toen ik thuis kwam was het gewoon bankhangen en lekker niks doen.

Deze week zal wss super snel voorbij gaan, en helemaal propvol zitten. Maar ik ga er zeker van genieten! Het is wel echt een vreemd idee hoor om te bedenken dat ik volgende week gewoon weer thuis in mijn eigen bed slaap.
Geniet van jullie laatste rustige week zonder mij mensen, want volgende week ben ik gewoon weer terug!!
Doeidoeixx tot volgende week!

  • 16 Juni 2014 - 09:06

    Opa Oma:

    Wij vinden het fijn als je in Nederland bent heel veel liefs Opa oma

  • 20 Juni 2014 - 19:08

    Christel Brands:

    Mandy, ik wens je een heel goede reis terug ! Tot ziens in Nederland ! Groetjes, Christel Brands

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hi! Dit is mijn blog van mijn jaar High School in Amerika

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 19385

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 15 Juni 2013

my trip to the USA

Landen bezocht: