Last week of preschool - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu Last week of preschool - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu

Last week of preschool

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Ashburn

Hoihoi allemaal!
Deze week beginnen we toch wel echt af te tellen, want ik begin toch wel steeds meer "laatste dingen" te hebben. Deze week was een week met een hele hoop tekenen, want voor het bio project moest ik alle tekeningen maken. En dit waren er nogal veel en was daarom dus nogal veel werk, maar het is nu eindelijk af dus het is allemaal goed. Het was alleen elke dag deze week tekenen, ik kwam uit school en ik ging tekenen en het weekend was ook nog tekenen haha.
Maandag was niet echt veel bijzonders, gewoon school, geen huiswerk dus een hoop vervelen, en vooral veel films kijken aangezien we allemaal niks te doen hebben in de lessen. Ook heb ik maandag eindelijk, na een hele tijd er naar uitgekeken te hebben, mijn laatste geschiedenis toets gehad!!! YEAAAAH!! Eindelijk klaar met geschiedenis! Natuurlijk had ik nog wel de SOL en mijn final, maar dat is niet zo erg, ik hoef iig niks nieuws meer te leren.
Dinsdag was de laatste dag dat we met early childhood de preschoolers hadden. Dit was wel jammer dat het de laatste dag was, maar omdat het de laatste dag was hadden we een field-day en dat maakte wel een hoop goed. Dit was super leuk, en vooral omdat het 30 graden was, want daardoor konden we lekker buiten met water spelen. Dit was super leuk, het enige was was dat ik me daardoor die dag wel in totaal 3 keer omgekleed heb op school, want ik kreeg een emmer water over me heen door een van de kindjes haha, en daarvoor had ik natuurlijk nog gym gehad. De dag was wel echt lekker verdeeld, de eerste 2 uur lekker actief bezig zijn, en de laatste 2 uur een film kijken. Alleen werd ik tijdens de film wel echt lekker moe daardoor haha. De film die we tijdens bio aan het kijken waren was wel oke, maar de film die we tijdens psych aan het kijken waren was echt super (hij heet shutter island). Helaas hebben we hem alleen nog niet af kunnen kijken, want op donderdag hadden we een sub omdat onze leraar er niet was en de sub had de film dus niet.. Hopen dat we hem morgen maar afkijken dan..
Woensdag was weer een lekker saai dagje met lekker helemaal niks doen en films kijken.
Donderdag had ik mijn workout met gym niet afgemaakt, ik had mee opgewarmd en buikspieren gedaan, maar daarna moest ik al weg omdat het de preschool graduation was. Dit was echt super leuk, alle kindjes die volgend jaar weg zouden gaan naar kinder garten allemaal in cap and gown. Mijn kindje Malaynie was alleen echt super verlegen die dag en durfde zelf niet zo goed iets te doen. Ik moest haar eerst al met moeite bij haar moeder weg krijgen om haar cap and gown aan te doen en toen ze het lokaal in moesten was het al helemaal moeilijk en durfde ze bijna niet. Ik weet ook bijna zeker als ik niet de hele tijd haar hand vast had dat ze nooit zou zijn gelopen. Maarja dat maakt niet uit, het was super schattig en ze heeft het toch wel mooi gedaan. Nadat alle preschoolers al hun spullen hadden gehad kregen ze nog een emmer (versierd door de leraren) met allemaal spullen erin, waaronder een foto boekje. Gelukkig vonden Malaynie en haar moeder het allemaal super leuk. Dit maakte mij wel echt blij, want ik had op het foto boekje echt hard mijn best gedaan en het was echt nog wel een hoop werk moet ik zeggen. Hierna kon iedereen eten en daarna gingen alle kinderen gewoon even spelen. Na de graduation moest ik eerder de les uit, want ik had mijn engels SOL, gewoon een toets die iedereen moet doen en je moet hem halen, alleen maak het halen voor mij niet uit, als ik hem niet zou halen zou het niet uitmaken. Dit was alleen in het begin van de week nog wel even afwachten ofdat ik die toets sochtends of smiddags zou hebben en ik was ook wel echt extra blij toen ik hoorde dat ik hem smiddags had, want anders zou ik niet naar de graduation hebben gekunt. Ook denk ik wel dat ik de toets gewoon heb gehaald dus helemaal geen zorgen meer. Na de toets moest ik gewoon weer de les in en was ik dus echt hoopte (en waadoor ik mijn toets dus ook echt optijd af wou hebben, en ik was niet de enige haha) was dat we de film in psych zouden afkijken, maarja toen kwamen we dus in de les en hadden we de film dus niet. Zware tegenvaller dus. En hebben we maar een stuk van inception gekeken, gelukkig is die film ook leuk dus was het wel oke. Na school toen ik in de bus stapte begon het opeens echt kei hard te regenen uit het niks en binnen vijf minuten liep er dus echt een stroom water over de weg waar je echt gek van werd. Natuurlijk hoopte ik dus dat het maar even kort was want als ik in die regen naar huis zou hebben moeten lopen zou ik echt helemaal zeik nat zijn geweest. Gelukkig stopte het met regenen zodra dat we bij de eerste bushalte waren. Maar toen ik met Phil eten ging halen bij chipotle begon het weer uit het niks zo kei hard te regenen uit het niks en stopte het ook weer uit het niks. En toen tijdens het eten weer precies hetzelfde. Alleen werd het wel steeds erger, want de wind en regen werd steeds harder. Ik zei toen ook letterlijk dat ik heel blij was dat ik niet meer weg hoefde, waarop Stephanie dus meteen reageerde: "Ik ga ook echt niet naar het ziekenhuis, ik ga me nu afmelden, want ik ga echt niet rijden in dit weer!" En ik geef haar ook groot gelijk. Ze moest namelijk naar het ziekenhuis om vrijwilligerswerk te doen wat ze elke donderdag doet. Het bleef die hele avond maar stormen en het was echt zo vreemd. Dan regende en storme het kei hard en een seconde later was het weer doodsstil en dan weer een seconde later klapte het er weer uit. Snachts rond 4 uur ben ik dus ook wakker geworden door een tornado warning op mijn telefoon, die werd namelijk uitgezonden naar iedereen. Ik dacht er niet zoveel van want ik was echt kapot moe en dacht ook niet echt na want ik sliep nog half toen ik het las haha. Maar als er echt iets zou zijn geweest had phil ons allemaal wakker gemaakt, want hij was uit bed gegaan is beneden gaan kijken en heeft ook de tv aangezet om het te volgen. Gelukkig is er alleen dus helemaal niks gebeurd! Alleen was iedereen lekker vroeg wakker of gewoon wakker midden in de nacht.
Vrijdag ben ik letterlijk voor alleen mijn SOL geschiedenis naar school gekomen. En ik denk ook nog is dat ik die niet eens heb gehaald maar oke haha. Wel heb ik gezellig even met Linsey (en de rest die daar was) geskypt omdat ze jarig was. Ondanks dat het super lawaaiering was en de verbinding kei slecht was, was het hardstikke leuk! Wat ik me nu opeens bedenk is, tijdens engels hebben we deze week the great gatsby gekeken (en dus ook op vrijdag). Maar dit betekend dus dat ik deze week dus letterlijk 3 films heb gekeken waarin Leo DiCaprio de hoofdrol speeld haha. Achja er zijn ergere dingen. Na school ben ik even thuis geweest om mijn spullen bij elkaar te pakken en toen ben ik opgehaald door Mallory, hebben we mijn spullen bij haar af gezet, heb ik zelf haar "broer" ontmoet. Hij is niet officieel der broer, maar hij heeft zomers bij hun gewoond ofzo en nu dus nog af en toe. Ik heb hem niet zo lang gezien, maar hij lijkt super aardig. Daarna zijn we naar panera gegaan om te eten, en omdat we toen nog tijd hadden en ik een giftcard, naar coldstone. Dit was super gezellig en bij coldstone kwam ik Kat alweer tegen, dit kom ik daar altijd tegen ofzo haha. Wat echt super grappig was was dat ik tegen Mallory zei ik kom Kat hier ook altijd tegen zeg en ik op hetzelfde moment Kat hetzelfde hoor zeggen. Daarna zijn we naar Spiderman 2 geweest. Hij was echt super goed jo! Zeker de moeite waard om te kijken. Toen zijn we lekker terug gegaan naar Mallory's huis, want daar zou ik logeren. We hebben toen nog een super lang en leuk gesprek gehad met Mallory's vader over spiderman, andere actie figuren en de nederlandse tulpen, windmolens en klompen haha. Ook hebben we toen nog even naar alle kleren gekeken die in de woonkamer hingen, deze waren voor haar moeder, want die showt de kleren en verkoopt ze. En echt het waren zulke mooie spullen hea!
Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en toen nadat we met Riley, Malorry's zusje, hadden ontbeten en een gesprek met iedereen daar in huis, heeft Mallory me weer naar huis gebracht. Toen ik thuis kwam ben ik meteen naar boven gegaan, want ik zou gaan skypen met Britt om onze vakantie te plannen en dit is dus ook gelukt! Na 3 en een half uur te hebben geskypt zijn we er helemaal uit wanneer en waar we nu precies heen gaan deze zomer. Natuurlijk was dit ook gewoon super gezellig zoals gewoonlijk. Savonds was ik alleen thuis was Bonnie, Stephanie en Phil gingen ergens eten met mensen, maar het was wel even lekker om even rust te hebben. Plus die tijd heb ik toen nog even kunnen gebruiken voor mijn bio project haha.
Vandaag was ik weer is vroeg wakker voor de verandering. Toen heb ik lekker met papa en mama gefacetimed en heb ik de nieuwe keuken gezien die echt super mooi aan het worden is! Toen hebben we hier lekker met zijn vieren ontbeten en had Bonnie de lekkerste french toast ooitgemaakt. Daarna ben ik opgehaald door Vanessa en zijn we naar Leesburg gegaan om te bowlen met alle meisjes exchange students, want alle jongens konden niet haha. Dit was super gezellig en ik ben ook nog is 3e geworden. Wat dus de beste van de exchange students was, alleen de coordinatoren waren beter maar net met heel veel punten hihi. Na het bowlen hebben we nog een heletijd zitten praten over de terug reis, want we hadden allemaal al een hele hoop vragen en voor een hoop was het de laatste keer dat ze Paula en Vanessa zagen omdat Paula zaterdag weggaat, en Vanessa over 2 weken. Van Paula heb ik gelukkig nog geen afscheid hoeven nemen, maar helaas wel al van Vanessa. Maar ik weet zeker dat ik die nog zal zien! Phil had als avond eten burgers en zijn super lekkere frietjes gemaakt, want zijn broer kwam mee eten omdat hij hier in de buurt was. En als toetje had Stephanie keylime pie gemaakt, en zonder grap ik denk dat dit de beste keylime pie was die ik ooit op heb. Ook zei Bonnie dat de burgers de beste waren die phil ooit had gemaakt. Dus we hadden een hele hoop "beste ooit" vandaag haha. Na het eten heb ik dan eindelijk het bio project helemaal afgerond en is het klaar om morgen ingeleverd te worden.

Ik denk dat dit het wel weer was voor deze week. Nu ga ik denk ik maar is slapen en zullen we morgen wel weer zien hoeveel dat we nou eigenlijk gaan doen op school. Ik gok niet al te veel..
Doeidoeixx

  • 19 Mei 2014 - 16:34

    Opa Oma:

    Hoi Mandy ik vond het erg fijn om je vrijdag even gezien en gesproken te hebben liefs opa oma

  • 19 Mei 2014 - 21:56

    Oma Lisette:

    Hoi meiske
    weer heerlijk genoten van jouw verhaal.
    wat leuk allemaal zo te lezen wat je doet.
    jammer dat Paula zo snel al weggaat. Heel veel sterkte, want je zult haar wel missen.
    Ik kwam vanmorgen jouw moeder tegen bij de Jumbo, dat gebeurt nooit, was wel heel grappig.
    De keuken is wel zo prachtig, heel mooi de kastjes en tegels en aanrechtblad, heel chique.
    Het is hier ineens prachtig mooi zonnig weer, ik zit nog buiten 10 uur s'avonds met een t shirt, heerlijk.
    Mandy een hele fijne week, het gaat wel opschieten voor je.
    liefs en een knuffel
    oma


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hi! Dit is mijn blog van mijn jaar High School in Amerika

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 19394

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 15 Juni 2013

my trip to the USA

Landen bezocht: