New York City - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mandy Huijsmans - WaarBenJij.nu

New York City

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 April 2014 | Verenigde Staten, Ashburn

Hoihoi!
Dit was echt een super weekje, want ik was samen met mama in New York.
Zondag hebben we een auto gehuurd en toen zijn we dus maandag naar New York gereden. Toen we daar aan kwamen hebben we onze spullen in het hotel gegooid en toen zijn we al lekker op pad gegaan, want het was ook super lekker weer dus het was heerlijk om buiten te zijn. Zodra dat we de Claire's tegen kwamen heb ik mijn tweede cartilage piercing laten schieten die ik echt al super lang wou. Toen zijn we lekker doorgelopen naar het water en hebben we lekker een tijdje langs het water gelopen. Aangezien we toen al best een stuk hadden gelopen zonder het door te hebben en we toch ergens wouden gaan eten die avond, zijn we doorgelopen naar Times Square. Dit was echt leuk om toen al te zien en toen zijn we lekker bij Hard Rock Café wezen eten. En wisten jullie al dat ik 21 ben!? Want dat ben ik dus minimaal haha. We gingen aan de bar zitten en bestelde wijn (niet eens zeker wetend of dat ik het ook zou krijgen) en toen ik het gewoon kreeg zagen we dus ook het bordje wat recht voor mijn neus hing: "people must be over the age of 21 to be seated at the bar". Dus bij deze ben ik dus minimaal 21 denk ik zo!? Toen na het eten zijn we lekker terug gelopen met een stukje door Central Park en gaan slapen.
Dinsdag heeft het dus letterlijk de hele dag geregend, maar ondanks dat hebben we nogsteeds een hoop gedaan. Eerst natuurlijk ontbeten bij de Starbucks om de hoek waar we elke dag hebben ontbeten. We hadden namelijk van te voren al kaartjes gekocht voor Liberty en Ellis Island. Dus we zijn toen lekker in de regen op pad gegaan en hebben op allebei de eilanden even rond gelopen. Niet al te lang aangezien het toch wel koud was, maar het was wel super leuk om het even te zien. Ook hadden we nog lieve mensen ontmoet toen we op de boot aan het wachten waren, wat het wachten toch wel een stuk leuker maakte. Na de eilanden hebben we nog even lekker rond gelopen en zijn we naar een paar winkels gegaan. Waaronder de mega grote speelgoed winkel, FAO Schwarz. Echt gestoord hoe groot hij is maar echt super leuk om door heen te lopen en het te zien.
Woensdag toen we naar buiten liepen lag er dus weer sneeuw op de auto's, wat mij dus helemaal gek maakte, want ik ben echt helemaal klaar met de sneeuw, maarja daar is nogsteeds niks aan te doen hea. We wouden graag naar een musical dus hebben we sochtends kaartjes gehaald voor de musical Chicago waar we die avond dus naar toe zouden gaan. Toen zijn we even gaan shoppen en daarna hadden we kaartjes voor een 2 hour tour voor de 9/11 memorial. Het zou eigenlijk 2 uur moeten zijn, maar omdat wij echt de beste rondleidster hadden en ons echt alles wou laten zien en vertellen duurde het 3,5 uur. Het was echt een super mooie rondleiding en omdat zij er zelf was op 9/11 en ze daar dus ook dingen over vertelde maakte het de rondleiding alleen maar mooier. Na de rondleiding zijn we terug gegaan naar Times Square om onze kaartjes op te halen voor de musical Chicago en hebben we daarna even snel iets gegeten. Toen zijn we naar het theater gegaan, wat echt een super leuk, klein, oud theater was. De musical was echt super leuk en mooi. Ik ben echt heel blij met de keuze dat we die zijn gaan kijken. Na de musical hebben we de metro terug genomen naar het hotel. En ik snap nogsteeds niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar in dezelfde metro als dat wij zaten, zaten dus twee van de dansers uit de musical. Die zijn dus echt gewoon extreem snel omgekleed en toen kei snel naar de metro gerend. Ze hadden het ook maar net gehaald en ik weet zeker dat ze dat vaker hadden gedaan, want toen 1 van de 2 zijn been tussen de deur had zitten bleef hij heel rustig staan om zijn spullen in zijn tas te stoppen en om daarna pas de deur open te maken haha.
Donderdag was ons laatste dagje in New York en we hadden alle dingen die we perse wilden zien al gezien. En het weer was ook super lekker dus hebben we lekker een heel stuk door Central Park gelopen en hebben we daarna geshopt.
Vrijdag hebben we weer een auto gehuurd en zijn we terug gereden naar huis. Natuurlijk ging dat niet vlekkeloos aangezien de navigatie op mijn telefoon een beetje hatelijk bezig was. Want wij hadden aangegeven om de tol wegen te ontwijken, maar toen op een of andere manier had ie dus opeens besloten toch wel alle tol wegen te pakken. Toen we bijna thuis waren hebben we nog een paar boodschappen gedaan, waaronder avondeten en hebben we samen gekookt, voor ons zelf en Phil. Na het eten hebben we nog even een film gekeken met zijn alle en toen lekker naar bed gegaan.
Zaterdag zijn we nog even snel naar de outdoor mall gegaan in leesburg, want we hadden nog een nieuwe koffer nodig aangezien mama mijn koffer mee zou nemen naar huis met al een deel van mijn spullen. Maarja ik heb er natuurlijk ook nog wel een nodig om mijn spullen mee naar huis te nemen. Dus toen hebben we een koffer gekocht en toen zijn we weer terug gegaan naar huis. Thuis hebben we nog even de laatste spullen gepakt en toen mijn zijn drieën een kaartspel gespeeld, crazy 8. Dit was wel even leuk, gewoon niet nadenken en een spel spelen. Toen hebben we weer afscheid moeten nemen van mama, want die moest natuurlijk gewoon weer naar huis. Kort daarna kwamen Stephanie en Bonnie ook weer thuis van hun college tours die ze de afgelopen week hebben gedaan. Ook hun hebben het super leuk gehad! Savonds hebben we lekker mijn zijn alle gegeten en daarna nog een film gekeken. Bonnie en Stephanie wouden al voor een tijd the Bookthief kijken dus hebben we die gekeken. Dit was voor mij de derde keer dat ik hem zag, maar hij blijft echt super mooi dus dat maakt me echt niet uit!
Vandaag is het natuurlijk Pasen. Phil had een super leuk cadeautje voor ons allemaal met allemaal Paas dingen, echt super leuk en schattig. We hebben lekker met zijn alle een uitgebreide lunch gedaan en veel te veel snoep gegeten door het cadeau van Phil. Maarja daar is het Pasen voor hea. Verder was het een hele saaie dag aangezien ik de hele week niks aan huiswerk had gedaan terwijl ik een hele hoop huiswerk heb voor komende week, dusja dat was dus weer lekker een huiswerk dagje. Hetzelfde gelde ook voor Stephanie, want die had hetzelfde gezegd als ik, ja ik neem huiswerk mee en ik maar wel iets als ik in het hotel ben.. Maarja daar komt dus nooit iets van hea, dus ook niet bij ons twee. Dus dan maar alles vandaag hea.

Morgen moeten we gewoon weer maar school en hebben we in totaal nog maar 1 vrije dag voor de zomervakantie. Maar die komt er ook al super snel aan, want ik ben al over precies 2 maanden en 2 dagen thuis. Dus dit was het wel weer voor deze week.
Byebye xx

Oja ps. Ik zit aan mijn foto limiet dus kan geen foto's meer posten bij mijn blog. Dus voor foto's moet je vanaf nu op Facebook of instagram kijken.

  • 21 April 2014 - 07:40

    Sandra:

    Wat een heerlijk verslag weer om te lezen! Jullie hebben dus super genoten...
    Liefs ed,San en de meiden...xxx

  • 23 April 2014 - 23:33

    Oma Lisette:

    Ha meiske
    weer heerlijk genoten van jouw blog.
    heel fijn dat jullie zo'n super tijd hebben gehad in New York.
    toch wel heel bijzonder een week samen met mama,
    weer een fijne week op school. Ik hoop dat het weer bij jullie ook zo lekker is zoals bij ons,
    lieve groetjes en xxxx van ons opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hi! Dit is mijn blog van mijn jaar High School in Amerika

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 19374

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 15 Juni 2013

my trip to the USA

Landen bezocht: